Opis podstawowych typów nawierzchni drogowych 1.
Nawierzchnie gruntowe Są to nawierzchnie albo 2l gruntu naturalnego z dodatkami stabilizacyjnymi mechanicznymi (stabilizacja; mechaniczna - mieszanki optymalne), lub wiążącymi nieorganicznymi (cementy); organicznymi (bitumy) i chemicznymi (ługi posulfitowe, chlorek wapniowy, wapno). Drogi o nawierzchniach gruntowych naturalnych są pasami gruntu wydzielonymi dla ruchu pojazdów, zwierząt i ludzi, nie mającymi specjalnego odwodnienia, ich wytrzymałość na działanie kół pojazdów zależy...
Korzyści gospodarcze, wynikające ze stosowania okien żelbetowych są duże. Należy tu wymienić: 1) oszczędności na kosztach zakupu, 2) oszczędności na konserwacji, której prawie nie wymagają, 3) ciężar 1 m okna żelbetowego jest prawie równy ciężarowi 1 m okna stalowego, 4) zużycie stali jest 10-krotnie niższe niż przy oknach stalowych. Do wad należy zaliczyć: 1) dużą przewodność cieplną betonu, 2) większe wymagania ostrożności przy transporcie i montażu, 3) pewne trudności w konstruowaniu części otwieralnych dla wymiany powi...
SZKŁO PIANKOWE JAKO MATERIAŁ IZOLACYJNY I OKŁADZINOWY Szkło piankowe, dzięki swej specyficznej budowie, jest doskonałym materiałem izolacyjnym. Porowata masa szkła odznacza się dużym oporem w przewodzeniu ciepła. Płyty ze szkła piankowego drobnokomórkowego o porach zewnętrznych, uszczelnionych przez oszkliwienie, służą jako izolacja termiczna, o porach otwartych - jako izolacja akustyczna. Szkło piankowe o zamkniętych porach i następujących cechach: ciężar objętościowy 0,35 G/cm3, wytrzymałość na zgniatanie 25 - 30 kG/cm2, wspó...